Delicii/ Retete/ Tarte si placinte

Placinta vegana cu seminte si stafide, fara gluten

De ce incercarea de a face placinta cu “branza” si stafide intr-o dieta fara lapte si fara gluten?
Copiilor le place filmul Rio si le place Blu, papagalul din film. El traieste in Minnesota si uneori, atunci cand e fericit sau un pic speriat spune branza cu stafide. Si Ileana m-a intrebat daca pot sa-i fac si ei branza cu stafide :-). Daca oamenii au reusit sa faca un film atat de frumos, cred ca pot sa fac si eu o placinta cu branza si stafide.

Am reusit sa fac placinta care sa arate ca cea cu branza si stafide si la gust e ca aceea facuta din branza degresata.

 

Pentru placinta aveti nevoie de umplutura si de foi.

Va las reteta pentru umplutura, pentru foi am folosit un amestec de-a gata.
Am facut foile din amestec de faina fara gluten de la Szafi, cea pe care o folosesc pentru paine. In amestec am adaugat eritrit pentru indulcire, si m-am straduit un pic sa intind foile.
http://www.adiograsime.ro/magazin/produse-szafi/szafi-free/paine-de-casa-coaja-crocanta-szafi-free-761-detalii.html

Potrivita ar fi faina aluaturi nedospite: făinuri fără gluten (mei, sorg, făină de cartofi dulci), amidon: făină de tapioca, fibre alimentare (făină de psyllium husk, făină de fibre de bambus), agent de afânare: bicarbonat de sodiu, stabilizator de aciditate: acid citric.
Cred ca ar fi mai buna pentru ca stiu sigur ca se intinde foarte usor, am facut de cateva ori croissanti cu ea.

Umplutura pentru placinta poate fi adaptata in functie de alergiile copilului.
Iata ce am folosit noi:
– 200 g seminte de floarea soarelui
– 100 g seminte de canepa
– 50 g stafide inmuiate
1. Am spalat bine ingredientele si le-am inmuiat separat, timp de 6 h.
– 160 g pere curatate de coaja
– 60 g miere de salcam (adaugati dupa gust)
– 1/2 lamaie stoarsa
– vanilie
– scortisoara
– aroma de lamaie
2. Dupa inmuierea semintelor am mixat ingredientele de mai sus. Editare: am adaugat 80 g apa in ele and le-am mixat
3. Intindem prima foaie de placinta, adaugam fulgi de cereale fara gluten sau gris ca sa nu se inmoaie prea mult foaia de la compozitie ( am folosit fulgi de quinoa Bauck hof).
4. Adaugam umplutura.
5.Asezam foaia de deasupra, lipim bine pe toate partile si folosind o furculita intepam placinta pe toata suprafara de sus, altfel de va umfla foarte mult in timpul coacerii.
6. Coacem aproximativ 35- 37 minute la foc mediu.

Serviti rece!

 

Placinta a avut succes si in randul oamenilor cu alergii insa le-a placut si prietenelor care pot manca orice. Data viitoare voi face cu foi pentru croissanti si voi adauga si voi adauga iaurt de cocos pentru gustul acrisor placut.

Legat de gustul placintei din copilarie, cred ca stafidele, dulcele, si aromele din belsug pot fi obtinute si vegan. Incercati!

Pofta buna!
Ne vedem pe Facebook pe Dieta de rotatie!

Facebook Comments

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.